İngiliz Daily Andıran gazetesi, Google’a ülkü açtı

Geçtiğimiz günlerde Rekabet Kurulu’ndan iki canlı bire bir cirim ukubet düz Google’a deminden dahi İngiltere’den tıpkısı sorun geldi. Daily Mümasil gazetesinin ve MailOnline web sitesinin sahibi, arama motorunun çıkardığı sonuçlarda manipülasyon yaptığı iddiasıyla Google ’a dava açtı. Daily Yakın ’ın sahibi, Google’ın reklam vermeyen şirketleri sıralamasında aşağılara kaydırarak “cezalandırdığını” iddia etti. Google ise bu iddiaları yalanladı. Daily Yakın ’ın iddiasının sebebi ise 2021 yılında Krallık Ailesi ile ilişkin arama sonuçlarında kendilerinin ‘eneze ’ kendisine gösterilmesi. Ortaklık, mart ayının başında İngiltere Kraliçesi 2. Elizabeth’in torunu Prens Harry ve eşi Sussex Düşesi Meghan Markle ile ilişkin çıkan olgun sonuçlarında, süfli fen şirketlerinin kendilerinden önde çıktığını söyledi. Konu ile ait günde biraz makale hazırlayarak birçok yazı yazdıklarını belirten Daily Mail yönetimi, aramalarda aşağılarda çıkmasının nedenini anlamadıklarını söyledi. Google namına mütekellim bir sözcü ise, “Daily Mail’in iddiaları tamamen yanlış. Bu nahak iddialara alın kendimizi savunacağız. Reklam teknolojisi araçlarımızın kullanımının, tıpkısı web sitesinin Google aramalarında elbet sıralandığıyla tek ilgisi yoktur.” ifadelerini kullandı. Daily Yakın’in MailOnline sitesi, dünyanın bildirme çok okunan web sitelerinden biri konumunda bulunurken, sadece ABD’dahi mahiye 75 milyon tekil ziyaretçiye sahip.
Share: