Baziçe pazarının büyüklüğü 176 milyar dolara ulaştı

Cümle dünyayı etkisi altına düz koronavirüs salgını nedeniyle oyunlara olan deste aheste şekilde arttı. Bu format, pazardaki verilere bile aracısız yansıdı. Gaming mağara Turkey Oyun ve Espor Ajansı Kurucusu Şair Aydemir, koronavirüs salgını ile birlikte devir dışı etkinliklerin yerini çevrim içi turnuvalara bıraktığını söyledi. e-spor ekosisteminde 2020 yılında koronavirüs kaynaklı benzeri daralma yaşandığına bel eden Aydemir, “2020’de globalde 950 milyon dolar civarına gerileyen e-spor ekosistemi, güzeşte yıl gene 1,1 bilyon dolara yaklaşarak 2019’u yakaladı. Globale baktığımızda, espor kitlesinin 435 milyondan 475 milyon civarına çıktığını görüyoruz. Yani oyunlara bent artmaya devam ediyor. 2022’da yeniden başlanan offline etkinlikler ile e-spor, tekrardan online/offline hibrit yapısına, yani otantik yapısına dönmüş durumda. Şayet hırçın bir durum olmazsa, 2022’bile dünya çapında e-spor gelirlerinin 1,3 bilyon doların üzerinde olması bekleniyor.” diye konuştu. Gaming mağara Turkey Baziçe ve Espor Ajansı Kurucusu Aydemir, 2021 yılı sonuna “metaverse” kavramının damgasını vurduğunu, baziçe sektörünün ise bu kavrama doğrusu bildik olduğunu söyledi. Sektörel yerine 2021 başı ve ortalarında gelir anlamında bire bir eski yıla bakarak durgunluğun dikkati çektiğini nâkil Aydemir, şu ifadeleri kullandı: “İlk kez dönemsel yerine karşılaştırma yaptığımızda benzeri düşüş ivmesi gördük. Ama serencam çeyrekte tekrar oyun gelirleri artmaya başladı. Bizim beklentimiz gerçekte 2019 ve sonrası amacıyla hep tartılı benzeri yüzdelik ile büyümeydi. Amma salgının baziçe pazarındaki etkisi, bu büyümenin çoğunun 2020’birlikte önden yüklenmesi kadar oldu. 2021’birlikte ise hele yıl başı ve ortası biraz daha metanetli, dengeyi sağlayıcı oldu. Serencam çeyrek bizi gine şaşırttı ve gelirler arttı. 2021’üstelik küresel olarak baktığımızda, oyun pazarının büyüklüğünün 176 milyar dolar civarında olduğunu görüyoruz. Bunun 90 milyar dolardan fazla ayrımsız kısmı ise cıvıl cıvıl oyunlardan geliyor. Konsol pazarının büyüklüğü 49 milyar dolar, PC pazarı ise 36 milyar dolar seviyelerinde. Toptan namına oyuncu sayılarına baktığımızda ise karşımızda 3 milyara yaklaşan nazik ve gailesiz tıpkı kitle var.” Mobilize baziçe sektörünün, sonraki yıllarda de genişlik acul büyüyen düz olacağını tamlayan Aydemir, 2021 yılında saklı yazı dünyasının oyun sektörüne yayılma hızının arttığını ve “NFT” kavramının sektörde yerini aldığını belirtti. Aydemir; mütezayit aktör kitlesi, oyun sektörüne yapılan yatırımlar, bakir teknolojik gelişmeler, yıpranmamış evet de yeniden gündeme getirilen kavramların oyun sektörünün cazibesini arttırdığı vurguladı.