Yerel oyunların gusto oranı acun ortalamasının üstünde

Koronavirüs dolayısıyla az çok büyüme kaydeden oyun sektörünün geçtiğimiz sene bütün geliri 180 bilyon doları aştı. 2020’birlikte yüzdelik 20’lik bire bir büyüme kaydeden baziçe sektöründeki yer iri behre ise yüzdelik 51 ile canlı oyunlara ait. Gaming mağara Turkey’mağara “Türkiye Baziçe Sektörü 2020 Raporu”ndan derlenen bilgilere göre, aplikasyon mağazası Google Play’üstelik 171 bin 986 oyun yayıncısı beyninde 2 bin 689’dan fazla Türk yayımcı bulunuyor. Platformdaki 439 bin 890 oyun arasında ise Türk yayıncıların sunduğu 8 bin 55’ten çok kıvrak oyun saha alıyor. Türk yayıncıların Google Play’deki oyunları, oyunseverlerden 5 üzerinden ortalama 3,94 aşama aldı. Platformdaki bütün aktif oyunların umumi averaj puanı ise 3,76 oldu. Sonunda domestik oyunlar, acun ortalamasının üzerinde tabiat kazandı. Türk baziçe yayıncılarının geliştirdiği en pop oyunlar arasında 101 Okey Plus, Basketball Arena, Başkanlar, Batak, Bus Simulator, Fun Okey 101, Sarrafiye Tüm 2, Recontact Istanbul, Recontact London ve Zula Cümbüşlü bulunuyor. Gaming in Turkey Oyun ve Espor Ajansı Kurucusu Âşık Aydemir, Türk baziçe yayıncılarının, müteharrik oyunların umumi ortalamasından henüz dolgunca sonuçlar almasında 2 asıl etken olduğunu söyledi. Bu etkenlerden ilkinin, birinci sınıf amal çıkması ve bunun konkre örneklerinin hem yatırımlar hem dahi oyunların listedeki yerleri ile tescillenmesi olduğunu tamlayan Aydemir, “Domestik baziçe geliştirici firmalarımız, bir nice aha olduğu kabilinden daha aşkın detaycı benzeri şekilde çalışıyor. İkinci çalışkan ise Türk yayıncılar, oyuncuların arzu ve beklentilerini çokça ferah analiz ediyor ve oyunlarını geliştirirken bu sonuçlara bakarak geliştirmeler yapıyor. Bu de oyunların oyuncular aracılığıyla henüz çok beğenilmesini sağlıyor. Akıbet kendisine, birçok coğrafyaya köprü konumunda meydan almamız, birçok kültürle harmanlanmamıza ve bu açıdan dahi değişik kültürlere hitap fail oyunlar üretmemize ulama sağlıyor.” ifadelerini kullandı.
Share: