Türkiye’nin ilk kukla operası Madama Butterfly nazik demet gördü

Madama Butterfly Operası, Kültür Merkezi Opera Sahnesi’nde peyrev ile buluştu. Japonya’nın Nagasaki kentinde hayat dolu zihayat benzeri geyşanın hayatını bahis alan im, 2 engel olarak sahnelendi. Türkiye’nin geçmiş kukla operası ‘Madama Butterfly Kukla Operası’nın rejisörlüğünü Melih Öztürk, koreografisini MDOB Nutuk Yönetmeni ve Başöğretmen Vekili Serbülent Biçer, orkestra şefliğini Tulio Gagliardo Varas, koro şefliğini Anıl Işıklı, anlatıcılığını ise Yusuf Saf Büyükaslan üstlendi. Oynatıcının vücudunun yöre tarafına kurup takma edilen, oynatıcı ile birlikte hareket fail büyük gestalt kuklalar ile gerçekleştirilen kukla opera, Türkiye ve dünyada bu tür kukla tekniği ve parçalanmamış karakter ve koronun kukla olması ile ayrımsız önce oldu. Eseri sahneye taşıyan yönetmen Melih Öztürk, güçlü ve ampirik ayrımsız çalışmayı tamamlamanın mutluluğun yaşadıklarını belirterek, “Peyrev haddinden fazla güzel bire bir reaksiyon verdi. Bu sonucu bekliyorduk amma çokça daha mutlu olduk. Zira haddinden fazla beğenildi. Aldığımız tepkilerle kukla ile opera Türkiye’de tuttu diyebilirim” dedi.
Eseri izlemeye gelen Mısır Yasemini Özçelik ise çok olağanüstü aynı eseri izlemenin keyfini yaşadığını rapor ederek, “Kuklalı bire bir eylem olduğunu duyunca ayrımlı bir madde beklemiştim. Kebir kuklaları bekliyorduk. Bu şekilde bedenlerine asık benzeri şekilde kukla olacağını hiç düşünmemiştim amma bütünü ile o hissi geçirdiler. Kamu emeği geçenlere çokça haddinden fazla teşekkür ediyoruz. Şahaneydi” diye niteleyerek konuştu.
Share: