Türkiye’de dijital baziçe sektörü yüzdelik 29 büyüdü

Koronavirüs salgını zımnında meri karantinalar ve türlü kısıtlamalar, insanların dijital oyunlara olan ilgisini berenarı artırdı. Vukuf Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK), salgın süreciyle büyüyen ve gelişen baziçe sektörüne ilgilendiren, “Emniyetli İnternet Merkezi” marifetiyle hazırlanan “2020 Sayısal Oyunlar Raporu”nu yayınladı. bahis konusu sektörün hacmi, 2020 yılında koronavirüs salgınının üstelik etkisiyle global ölçekte yüzdelik 9,3 büyüdü ve 159 milyar dolara ulaştı. Rapora bakarak baziçe sektörü, 2026 yılına kadar 295 bilyon doları aşabilir. Sayısal oyun endüstrisinin, salgın döneminde en balaban artışı işlek oyunlarla sağladığına kayran sunulan raporda, bu oyunlarla 2020’de 77,2 bilyon dolar dirimsel elde edildiği bildirildi. Raporda, Türkiye’de dijital baziçe sektörünün gelişigüzel sene olduğu üzere 2020 yılında bile büyümeye devam ettiği, salgının bile etkisiyle bu sene hele ateş parçası baziçe sektöründe aceleci tıpkı ilerlemenin yaşandığı belirtilerek, sektörün sabık yıl tıpkı önceki yıla kıyasla yüzdelik 29 büyümeyle rekor kırdığı kaydedildi. Türk oyunlarının dünya ortalamasına göre 2 tekmil elan çok bandaj gördüğü ve indirilme sayısının sayı farkı 759 bin 470 kişiyi bulduğu Türkiye’de, baziçe geliştirici şirket sayısının 239’a yükseldiği ifade edildi.