Oyunlardaki iri nâr: Sohbetler

Son yıllarda, alelhusus koronavirüs salgını ile gelişigüzel online baziçe sektörü oldukça pop arkaç geldi. Oyuncular ise, hem oyun içi hem da harici sohbet odaları yoluyla okunabilen iletişim sağlayabiliyor. Yapılan kullanılmamış bire bir çalışma, dünya genelinde milyonlarca kişinin yeğleme ettiği devre içi oyunlardaki tehlikeye dikkat çekti. Oyunlarda etkileşimi tasarruf etmek için tasarlanan dostça odalarının ırkçılık ve homofobi kadar tiksinti söylemlerine alan açtığı belirtildi. Bu odaların ahit içerinde radikalleşmeye kat açabileceği uyarısı yapıldı. Kısacası, tiksinti mesajlarını yaymak isteyen çılgın gruplar, aralarında çocukların da bulunduğu açık aynı kitleye bu kardeş kardeş odaları vasıtasıyla ulaşabiliyor. bahis konusu platformlar ortada DLive ve Odysee kadar pop çevrimiçi kardeşçe odaları üstelik var. Dünya genelinde milyonlarca insanın oynadığı Call of Duty ve alelhusus çocukların hayran olduğu Minecraft, bu iki platformda az çok konuşuluyor. Çalışmada kamuya çıplak alanda yapılan bazı sohbetlerin daha bilahare özel Telegram gruplarına taşındığı aktarıldı. İşte bu aşamadan itibaren radikalleşme riski ortaya çıkıyor. Faşizm karşıtı sivil cemiyet Hope Denli Hate’ten Joe Mulhall, “Bundan Sonra görüşmelere gitmeye başlıyorsunuz. Politika kabilinden baziçe dışı konular daha bayındır konuşuluyor.” dedi.
Share: