Koronavirüs salgını döneminde oyunlara olan talep arttı

Tam dünyayı etkisi altına kayran koronavirüs zımnında bir nice bölgenin karantinada olması ve kısıtlanan toplumsal işler, yanı sıra kâh olumlu sonuçları birlikte getirdi. Bu müspet sonuçlardan birini ise baziçe sektörü yaşadı. Salgın döneminde evde mütezayit milyonlarca eş oyunlara büyük rabıta gösterdi. Küresel oyun gelirleri ise 2020’dahi yüzde 20 artışla 179.7 milyar dolara ulaştı. Araştırı şirketi IPSOS Mori’nin raporuna göre, salgının doruk yaptığı 2020 yılının ikinci çeyreğinde 6-64 gözyaşı baziçe oynama süresinde 2019’un ayrımsız dönemine göre haftalık 1,5 saat artım yaşandı. söz konusu dönemde, oyun oynayanların kısaca yüzde 30’u video oyunlarının kendilerini elan mutlu, henüz beş altı endişeli ve daha birkaç serbest hissetmelerine havari olduğunu belirtti.
Cenup California Üniversitesi Annenberg İletişim Okulu Öğretim Üyesi Dmitri Williams, koronavirüs salgınında cemi eş canlılık sistemlerine müteveccih talebin arttığını, ancak oyun endüstrisinin sunduğu mebzul değerlerle özellikle başarılı olduğunu söyledi. Williams, videoteyp oyunlara ait “Evde çevrili artan bir nice yaşama için içtimai bire bir çıkış belgesi noktası oldu.” değerlendirmesinde bulundu. Familya eğlencesine müteveccih sektörlerde gelirlerin yüzdelik 10 ile 50 arasında arttığına belen fail Williams, oyun sektörüne yönelik harcamaların tam eğlence harcamalarının az daha yarısını oluşturduğunu rapor etti. Oyun sektörünün geleceğine dahi değinen Williams, “Giderek daha çok insanın fikirli telefonlara ve çevrimiçi cihazlara topluluk olmasıyla, oyuna muvasala da şipşak artıyor. Halihazırda baziçe oynayanlara bibi bir nice yeni eş ekleniyor. Yer azından ati on yılda ve mahsus sonrasında tahaccüm bekliyorum.” yorumunu yaptı.