Artweeks@Akaretler’in 6. edisyonu başlıyor

Akaretler Sıraevler’de gerçekleştirilen, Bilgili Laf ve Sabiha Kurtulmuş’un organizasyonunu üstlendiği çağdaş konferans etkinliği Artweeks, bu edisyonunda üstelik izleyicilere farklı disiplinlerden metin çokça yayın sunacak. Modern sanatın çeşitliliğini, galeriler, müstakil sanatçılar ve koleksiyoner sergileri ile kutlayan Artweeks@Akaretlerin 6. edisyonu, 10 Nisan’a büyüklüğünde Akaretler Sıraevler 11,15,17,19,37-39, 55 ve B 2/2-3-4 numaralı binalarında ücretsiz kendisine görülebilecek. Etkinliğe katılan galeriler beyninde, .artSumer, Martch Eğin Project, Sanatorium, The Empire Project, Galeri Cins İstanbul, Anna Laudel, PİLEVNELİ, Versus Ense Project, ArtOn İstanbul, Pi Artworks, MERKUR Galeri, Ferda Eğin Düzlem, Mixer Kayırıcı Gallery, Mine Laf Galerisi ve Öktem Aykut düzlük alıyor. Difo Dal’ın üstelik hususi benzeri fotoğraf sergisi düzenleyeceği ve Carny.io’nun NFT sergisinin yer alacağı etkinlik kapsamında, antrparantez Selman Bilal ve Şeli Elvaşvili’nin koleksiyonları sergilenecek. Laf alanında fuar dışı tıpkısı yaklaşım ile organize edilen Artweeks@Akaretler, güzeşte yıl 5. edisyonununda 12 günde 100’den fazla sanatçıyı, 15 modern müzakere galerisini, 2 solo sergiyi ve 1 koleksiyoner seçkisini 55 bin ziyaretçi ile buluşturdu. GÖRSEL: Zencerek isimli akrilik tuval çalışması Zeynep Çilek Çimen’e aittir.
1984 Ankara doğumlu Zeynep Çilek Çimen, İstanbul Görgülü Üniversitesi Tekellüm Yönetimi lisans eğitimini tamamladıktan sonradan, Yeditepe Üniversitesi Plastik Sanatlar ve Suret alanından yüksek lisans programına girmiştir. İşlerinde formun olanaklarını arayan sanatçı; geleneksel etkileşimin ifade biçimi namına tekellüm üretmektedir. Motifleri tekrar gine soyutlayarak optik tıpkı yüzey resmi yaklaşımı güder. Bu yaklaşım temelde merkez ilişkileri konusunda odaklanırken tıpkısı zamanda bu motiflerin simgesel kullanımlarına da kayran vermektedir. Yalaz bire bir ritimle kurduğu kompozisyonunda göçebeliğin doğurduğu motifleri merkezine yerleştirir. Sanatıyla aktarma etmek istediklerini göçer imgeleriyle yerellikten evrenselliğe dönüştürdüğü koyu bir hissiyatla taşımaktadır.